راهنمای ثبت نام اینترنتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد محلات

قابل توجه کلیه دانشجویان قبل از اقدام به ثبت نام اینترنتی و حضوری کلیه بدهی های قبلی خود را تسویه و شهریه ثابت ترم جدید را پرداخت و سپس اقدام به ثبت نام نمائید .

برای ورود به سایت ثبت نام آدرس165.218.218.217 http://  را در نوار آدرس internet  explorer  کامپیوتر خود وارد نمائید و بر روی گزینه ورود به سیستم دانشجو کلیک کرده و وارد صفحه نام کاربری و کلمه عبور می شوید در این صفحه نام کاربری و کلمه عبور خود را که درکارت امتحانات قراردارد وارد نمائید.

پس از آن صفحه ای باز می شود که حاوی عکس و مشخصات کامل دانشجو است بر روی گزینه ثبت نام / حذف و اضافه کلیک نمائید.

پس از آن صفحه مربوط به انتخاب واحد شما باز می شود.حال شما می توانید با کلیک بر روی کلمه اخذ مقابل درس مورد نظر جدول مشخصات گروه های ارائه شده آن درس در لیست دیگری را مشاهده نمائید ، در این جدول مشخصاتی از قبیل : زمان تشکیل کلاس ، نام استاد و ..... موجود می باشد با انتخاب و کلیک بر روی کلمه اخذ در انتهای هر گروه ، درس مورد نظر خود را انتخاب کرده و  در لیست انتخاب واحد ثبت می شود .

در صورتیکه از گرفتن درسی در انتخاب واحد منصرف شوید ، می توانید با کلیک بر روی دکمه حذف که در انتهای درس انتخابی وجود دارد آنرا حذف نمایید پس از پایان انتخاب واحد ، باید درس انتخابی تثبیت شود برای تثبیت دروس بر روی کلیدتثبیت واحد که در بالای صفحه انتخاب واحد قراردارد کلیک نمائید ، البته قبل ازتثبیت از صحت انتخاب واحد خود اطمینان حاصل فرمائید زیرا در صورت تثبیت امکان هر گونه اصلاح و تغییر درس نمی باشد.

پس از تثبیت و انتخاب دکمه ok واحد های انتخابی شما تثبیت می شود و می توانید با بازگشت به صفحه قبل فیش انتخاب واحد خود را شامل : لیست دروس ، شماره کلاس ، و .... مشاهده و چاپ نمائید.

نکته 1: در صورتیکه در هنگام انتخاب دروس اجازه انتخاب واحد به شما داده نشود ، به پیغام مندرج در بالای جدول انتخاب واحد توجه نمائید و جهت رفع مشکل خود در اولین فرصت اقدام نمائید.

نکته 2 : در صورتیکه در جدول دروس پیشنهادی درسی موجود نباشد بدلیل عدم رعایت پیش نیازی و هم نیازی و حداقل واحد گذرانده می باشد برای اینکه بدانید چرا درسی در لیست شما وجود ندارد به منوی بالای صفحه توجه نمائید.و با انتخاب قسمت تمام واحد ها و نوشتن نام درس در قسمت زیر آن و جستجوی درس دلیل اینکه در لیست دروس نبوده را به شما نشان می دهد در هر حال اگر اشتباهی در لیست از لحاظ مقررات آموزشی وجود دارد موضوع را از طریق تماس تلفنی به اطلاع قسمت آموزش برسانید

نکته 3 : در صورتی که مایل باشید علاوه بر اطلاعات انتخاب واحد اطلاعاتی از قبیل : مشاهده زمانبندی ثبت نام ، برنامه اساتید ، دروس ارائه شده ترمی و .........  کسب نمائید بر روی دکمه بازگشت در بالای صفحه انتخاب واحد کلیک نمائید که می توانید از گزینه های موجود  در آن جهت نمایش اطلاعات استفاده نمائید .

نکته 4 : ذکر این نکته ضروری است که در صورت استفاده از اینترنت با سرعت پایین ممکن است صفحات مربوط به ثبت نام باز نشود.

نکته 5 : در صورت مشاهده پیغام service   unavalabe و یا تعداد استفاده کنندگان به حداکثر رسیده مجددا سعی کنید کلید ctrl + f5 را گرفته و سعی کنید دوباره به سایت متصل شوید.

پس از انجام مراحل ثبت نام خود بر روی دکمه logout  کلیک نمائید و از برنامه خارج شوید.

نحوه پرداخت شهریه:

1- تسویه حساب بدهی صندوق رفاه

2- واریز مبلغ شهریه ثابت ترم طبق موارد ذکر شده در لینک طریقه واریز شهریه در قسمت لینکهای مهم

3-واریز شهریه متغیر به مدت 2 هفته پس از شروع ثبت نام

4- امکان پرداخت اینترنتی و حضوری شهریه از طریق کلیه کارت های عضو شتاب برقرار می باشد و در صورت واریز از این طریق نیازی به ارائه فیش نمی باشد.

5- دستگاه های کارت خوان در محل امور مالی دانشگاه نصب می باشد.  

نکته 1: شهریه دانشجویانی که انتخاب واحد می کنند ولی در کلاسها حضور نمی یابند قابل برگشت نمی باشد.

تذکر2 : در صورت  بدهکاری از ترم قبل ثبت نام امکان پذیر نخواهد بود.

تذکر 1 : در صورت بروز هر گونه مشکل آموزش علاوه بر نکات ذکر شده در این راهنما و عدم موفقیت در ثبت نام با شماره تلفن (4 )1020-0866323 آموزش دانشگاه تماس حاصل نمائید.

تذکر 2 : در صورت داشتن مشکلات امور شهریه با شماره تلفن 9910-0866322 آقای احمدیان تماس حاصل نمائید.

تذکر 3 : در صورت داشتن مشکلات نرم افزاری با شماره تلفن 2978-0866323 آقای افضلی تماس حاصل نمائید.

تذکر 4 : از ساعت 8 صبح الی 20 پاسخگوی تماسهای تلفنی می باشیم.

تذکر 5 : دانشجویان میهمان به صورت حضوری ثبت نام خواهند شد.

تذکر:

1- برنامه زمانبندی در دو مرحله حضوری و اینترنتی می باشد.

2- دانشجویان موظف به رعایت قوانین آموزشی از جمله رعایت پیش نیاز و هم نیاز دروس می باشند.

3- آخرین مهلت تحویل فرم مربوط به نمرات دروس کارآموزی و پروژه به آموزشدر نیمسالهای دوم و تابستانی تا تاریخ 15/6/87ودر نیمسالهای اول و تابستانی تا تاریخ 15/11/87 می باشد.

4- دانشجویانی که نیاز به حذف و اضافه ندارند نیز موظفند برگ انتخاب واحد خود را به مهر آموزش ممهور نمایند

5- ماده 47 آئین نامه آموزشی : دانشجویان دوره کاردانی و کارشناسی نا پیوسته که کلیه دروس خود را گذرانده اند در صورت تمایل برای با لابردن میانگین کل نمرات و کاهش تعداد نیمسالهای مشروطی خود می توانند در پایان دوره حداکثر 14 واحد از دروس نظری را که نمره کمتر از 12 دارند در یک نیمسال و دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته حداکثر تا سقف 20 واحد درسی از درسهای نظری که نمره کمتر از 12 دارند در دو نیمسال تکرار نمایند.

تبصره : چنانچه دانشجو حداکثر دو درس نظری به میزان 4 واحد انتخاب نماید می تواند بصورت معرفی به استاد بگذراند ولو اینکه قبلا از ماده 20 آئین نامه استفاده کرده باشد.